środa, 30 maja 2012

Muffinki z rabarbarem


Tym razem post na słodko. W roli głównej dziś: Moje ulubione muffinki. Na jogurcie naturalnym, delikatne, mięciutkie, wilgotne, przepyszne! Tym razem upiekłam z rabarbarem (bo właśnie jest sezon, bo jest pyszny, oraz świetnie komponuje się ze słodkim ciastem) oraz chrupiącą posypką z cukru trzcinowego. Piekłam te babeczki już też z wiśniami, malinami, nutellą... Zawsze wychodzą. Przepis podałam już kilku  koleżankom i też im się udały. Polecam! W roli drugoplanowej: lusterko:)

Przepis na 12 sztuk
 
Potrzebujemy:
3-4 łodygi rabarbaru
1 szklanka jogurtu naturalnego
1 jajko
1/4 szklanki oleju (lub rozpuszczonego masła)
2 szklanki mąki (ja daję zwykle pół szklanki mąki razowej i półtorej zwykłej)
3/4 szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
szczypta soli
cukier trzcinowy do posypania

Przepis jest niezwykle prosty. W jednej misce mieszamy suche składniki, a w drugiej misce mokre. Dopiero po tym mieszamy obie masy, ale już niedokładnie, tak tylko do połączenia się składników. Sekretem pysznych muffinek jest właśnie ich niedokładne mieszanie, więc proszę nie używać miksera:)
Na koniec dodajemy obrany i pokrojony w cienkie plasterki rabarbar. Wykładamy do blachy na muffinki, posypujemy cukrem trzcinowym i pieczemy około 20-25 minut w 180 stopniach.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz